Kancelaria
Kancelaria parafialna czynna jest w dni powszednie w godz. 800 – 900 oraz 1630– 1730. Podczas kolędy kancelaria czynna w godzinach 800 – 900 oraz 1400 – 1430.
Wykaz dokumentów potrzebnych do przyjęcia Sakramentów Świętych i katolickiego pogrzebu:
Chrzest
- akt urodzenia dziecka wydany przez Urząd Stanu Cywilnego;
- wyciąg z aktu ślubu kościelnego rodziców;
- dane o rodzicach chrzestnych (imiona, nazwiska, rok urodzenia i adresy zamieszkania)
- zaświadczenie z parafii zamieszkania rodziców chrzestnych o możliwości pełnienia funkcji ojca lub matki chrzestnej.
Bierzmowanie
- metryka chrztu;
- zaświadczenie o uczestnictwie w katechezie szkolnej lub ostatnie świadectwo katechizacji;
- w przypadku osób starszych – świadectwo ukończenia katechizacji szkolnej;
- zaświadczenie o ukończeniu przygotowania do przyjęcia Sakramentu Bierzmowania;
- zaświadczenie o zdanym egzaminie z Katechizmu.
Pierwsza Komunia Święta
- metryka chrztu dziecka;
- zaświadczenie o ukończeniu przygotowania do przyjęcia Pierwszej Spowiedzi i Komunii św.
Małżeństwo
- należy przynajmniej na 3 miesiące przed ślubem zgłosić się do kancelarii celem przygotowania aktu ślubu, ustalenia dnia i godziny ślubu;
- aktualne tj. z datą do 3 miesięcy wstecz, metryki chrztu;
- dowody osobiste;
- ostatnie świadectwo katechizacji ze szkoły;
- zaświadczenie o uczestnictwie w katechezie przedmałżeńskiej;
- zaświadczenie z Poradni Rodzinnej;
- zaświadczenie z Urzędy Stanu Cywilnego ( niezbędne, gdy małżonkowie chcą, aby ślub kościelny pociągał za sobą również skutki cywilno-prawne, tzw. ślub konkordatowy) lub akt ślubu cywilnego, jeśli wcześniej zawarto związek cywilny;
- data i miejsce Pierwszej Komunii Św.
Pogrzeb katolicki
- akt zgonu;
- zaświadczenie o udzieleniu sakramentu chorych i wiatyku (Komunii świętej) , jeśli zgon nastąpił poza parafia lub w szpitalu (wystawia je kapelan szpitala);
- zgoda własnej parafii, jeśli pogrzeb odbywa się na terenie innej parafii.